Posted by: iqal | April 24, 2009

kenangan masa silam.. hahaha! FUNNY!

budak2 yg lahir pd thn 80 n 90an mesti ingat
mase skola rendah dulu:

– kat skola ade salesman jual buku cerita.
ari ni bg list, esok mintak duit beli walaupun cerita buku tu dah tau.
salesman susu pon camtu gak.

– kat library, budak2 mmg baca buku tp
just tengok gamba je.
bile ade program Nilam, sebok semua nak pinjam buku.

– RMT kat skola mkn x best, tp yg
berduit pon join RMT, x phm..

– pakai pensel box yg bole bukak dpn
blkg, pastu ade sharpener kat tgh2 die.

– main lwn pemadam, syg nak guna utk padam.
padahal itu fungsi sbnr, utk padam!

– pakai pembaris yg bergerigi, kat dlm ade air pastu ade bende berkilat dlm air tu.

– cikgu pakai pembaris kuning pjg.
Ade pemegang kat tgh2.. tp x penah nmpk cikgu pgg pon kat situ.

– bulu ayam jd ramping krn sering dijadikan rotan.

– time pendidikan seni, lukis sume boleh.. tp bile time kaler sume hampeh..
ade gak buat anyaman pakai kertas warna, kolaj la, ape la…

– main game 2D.
super contra, super mario, street fighter, sume pakai tape.

– jam tgn Boy London jd idaman, sbb bole tuka2 kaler ikut suhu n cuaca.

– takut BCG tp lepas inject poyo la pulak…
ckp aku hebat haha

– balik skola beli JoJo xpon Dendang kat kedai apek depan skola..
Tora pon best gak kalo tade mende tuh..
Beli lak semata2 nak mainan, coklat die x mkn pon..

– Kasut berlampu kat tapak, yg iklan die kat tV bole tembak alien tu…

– Siri kartun; power rangers, ultraman, transformers, ninja turtles, dragon ball,
Thundercats, maskman, Gaban dan mcm lg.

jgn lupe sume ni sbb zaman skrg budak2 x smpt lyn bende2 ni.

kite akan sentiasa berubah, cume asal-usul kite yg permanent.

huhu~
pas r kt member2 korang….
mesti diorg tersengeh2 bace mende nih…
hehehee..
sbb aku da tergelak2 bace sampai tergolek hahaha 😀

Advertisements
Posted by: iqal | March 6, 2009

amende da..

Dear ALL,

Kenapa kita menutup mata ketika kita tidur ?
Ketika kita menangis ?
Ketika kita membayangkan ?
Ini karena hal yang terindah didunia tidak terlihat

Ketika kita menemukan seseorang yang
Keunikannya sejalan dengan kita
Kita bergabung dengannya dan
Jatuh kedalam suatu keanehan serupa yang dinamakan

Cinta

Ada hal-hal yang tidak ingin kita lepaskan
Seseorang yang tidak ingin kita tinggalkan
Tapi melepaskan bukan akhir dari dunia
Melainkan awal suatu kehidupan baru

Kebahagian ada untuk mereka
Yang telah dan tengah mencari dan
Mereka yang telah mencoba, karena merekalah
Yang bisa menghargai betapa pentingnya
Orang yang telah menyentuh kehidupan mereka

Cinta yang sebenarnya adalah ketika kau menitikkan air mata
Dan masih peduli terhadapnya
Adalah ketika dia tidak mempedulikanmu

Dan kamu masih menunggunya dengan setia
Adalah ketika dia mulai mencintai orang lain
Dan kamu masih bisa tersenyum dan berkata
“Aku turut berbahagia untukmu”

Apabila cinta tidak bertemu, bebaskan dirimu
Biarkan hatimu kembali kealam bebas lagi
Kau mungkin menyadari, bahwa kamu menemukan cinta
Dan kehilanganya, tapi ketika cinta itu mati
Kamu tidak perlu mati bersama cinta itu

Orang yang bahagia bukanlah mereka yang selalu
Mendapatkan keinginannya, melainkan mereka yang
Tetap bangkit meskipun mereka jatuh
Entah bagaimana dalam perjalanan hidup

Kamu belajar banyak tentang dirimu sendiri
Dan menyadari bahwa penyesalan tidak seharusnya ada
Cintamu akan tetap dihatinya, sebagai penghargaan
Abadi atas pilihan-pilihan yang telah kau buat

Teman sejati mengerti ketika kamu berkata “Aku lupa…….. ..”
Menunggu selamanya ketika kamu berkata “Tunggu Sebentar”
Tetap tinggal ketika kamu berkata “Tinggalkan Aku Sendiri”

Membuka pintu meskipun kamu belum mengetuk dan belum
Berkata “Bolehkah Saya Masuk”
Mencintai juga bukanlah bagaimana kamu melupakan dia
Bila ia berbuat kesalahan, Melainkan bagaimana kamu memaafkan

Bukanlah bagaimana kamu mendengarkan, melainkan
Bagaiman kamu mengerti
Bukanlah apa yang kamu lihat, melainkan apa yang kamu rasa
Bukanlah bagaimana kamu mengadu air mata, melainkan
Bagaimana kamu bertahan

Lebih menyakitkan menangis dalam hati daripada
Menangis tersedu atau mengadu, air mata yang keluar
Dapat dihapus, sementara air yang tersembunyi
Menggoreskan luka dihatimu yang takkan pernah hilang
Sayang dalam cinta,kita snagat jarang peduli, tapi
Ketika cinta itu tulus, meskipun kau acuhkan
Cinta tetap mulia dan kamu harusnya berbahagia,
Hatimu dapat mencintai seseorang yang kau sayang
Mungkin akan tiba saatnya dimana kamu harus berhenti
Mencintai seseorang, bukan karena orang itu berhenti
Mencintai kita, melainkan kita menyadari bahwa
Orang itu akan lebih berbahagia apabila kita melepaskannya

Namun bila kamu benar-benar mencintai seseorang, jangan lepaskan dia
Bila dia tidak membalasmu, barangkali dia tengah ragu
Dan mencari, jangan percaya bahwa melepaskan berarti
Kamu benar-benar mencintai tanpa suatu balasan
Mengapa tak berjuang demi cintamu?
Mungkin itulah cinta sejatimu

Kadang kala, orang yang paling mencintaimu
Adalah orng yang tak pernah menyatakan
Cinta padamu, karena takut kau berpaling dan
Memberi jarak, dan bila ia suatu saat pergi,
Kau akan menyadari ia adalah cinta yang tidak kamu sadari

Maka mengapa kau tak mengungkapkan cintamu
Bila kau mencintainya, meskipun kau tak tahu
Apakah cinta itu ada juga padanya !??!

Posted by: iqal | March 5, 2009

psychology is what psychologists do..

Thinking.. how is a person’s motivation toward achievement influenced by the attitudes of his parents? Do fast or slow memorizers retain more of what they have learned after an interval of time? How are different wavelengths of light shining into the eye converted by the nervous system into sensations of color? Are four people more effective in solving problems if they work as individuals or as a group? Does mental illness result from biological abnormality, a history of maladaptive learning, or both?

Posted by: iqal | March 3, 2009

For the love one..

i give u my heart n soul for u to keep it in ur heart…

for as long i live, i will take care and love u for all my heart..
i swarn to lord that u will be my mate for as long as my body can take..
only god can take my love for u and only god can split us apart..
even the world torn to pieces, even the wind shake the root of the world,
but nothing can powerful enough can shake the very foundation of my love for u..

Posted by: iqal | February 27, 2009

Pagi Jumaat..

Assalamualaikum..
kepada semua pembaca setia blog aku..

Semalam,
masih lagi sejarah demi sejarah terukir dalam hidup aku.. manis, pahit semua dapat aku rasakan dlm masa sehari ini..

Kasih sayang itu sesuatu yg universal.. xsiapa dapat duga, dan xsiapa minta ia hadir dalam diri.. ia juga amat bernilai.. sesuatu yang perlu kita semai dan jagai sebaik mungkin… bagaimanapun, perlukah sifat ego diletak pd tingkat teratas dalam hati dalam dan diri masing-masing??

aku??? masih setia menyayangi.. atas dasar apa.. hanya aku yang pasti.. kita sudah cukup kenal dan faham pada sikap masing2.. semakin aku kenal kau, semakin aku sayang… kata orang, kita akan tahu yang kita jatuh sayang pada seseorang bile kite terima setiap inci buruk dan baik perangai dia..

manusia xsempurna pada sifat dan akalnya.. aku akur!!

Posted by: iqal | February 24, 2009

Loves me not

I complicated our lives
By falling in love with him
I complicated our lives
Now I’m losing my only friend
I don’t know why, I had to try
Living my life on the other side
Now I’m so confused
I don’t know what to do

He loves me, He loves me not
She loves me, She loves me not

I started blurring the lines
Because I didn’t care
I started crossing the line
Cause you were never there

No where to turn, No one to help,
It’s almost like I don’t even know myself
Now I have to choose
I don’t know what to doif-am-neva-leavingdats-y-u-go-awaymy-faultam-so-hollow-darlin

Posted by: iqal | February 17, 2009

sakit rindu..

penatla rindu kat kau sorang.. tp ko..
hmm.. kalo aku ada kuasa.. aku nak buat hati ko ade kata aku jek..
sbb hakikatnya, hati aku mmg ade kat ko jek.. kdg2 aku rase mcm bengong gak.. bkn teda org nak aku.. tp hati aku degil nak kat ko jek..
tp ko tuh menyampah gile kat aku.. hahaha.. layan….

Posted by: iqal | February 16, 2009

senja nan merah

Masihkah kita termangu di bawah pepohon itu
Ketika hujan melunturi danau yang terusang
Tidak pernah dibilang hari
Hanyalah debar yang terasa… terasa

Setiap hari dibuai mimpi yang terindah
Dengan menghitung senja merah dihujung sinar
Mencipta keheningan rahsia
Pada sehimpun kenangan
Menyimpul satu makna diruang yang lurus ini

Haruskah kita mencari pada gunung dan lurah
Liku-liku curam insani
Haruskah kita mencari puncak mengilau cahaya
Dalam hidup seribu warna
Dibawah teriring ungkapan pada sebuah wajah
Yang lara kesepian

Haruskah kita mencari dalam senja begini
Kembali kita bertemu
Haruskah kita mencari dalam simpati wangi
Membilang kenangan yang abadi
Seperti menuggu mentari senja
Menghilang perlahan-lahan disebalik
Awan yang merah

Dibalik awan yang merah
Dibalik awan yang merah

Posted by: iqal | February 15, 2009

hmm..

57

susah sangat ke nak kau faham hati aku?????
ape lagi perlu aku buat? setakat hari ni.. dah berjuta kali aku cuba buang kau dari hidup aku..
tp kau degil!! ko suke datang dlm diam dlm hati aku pula..
kau buat aku gila dengan cara kau.. sepi tapi ligat..
aku sakitla dgn perasaan syg pada kau.. sedang kau……
belum tentu kau fikir psl aku..
setiap org yg kite kenal bcerita apa yg kau ckp ttg aku.. kecewa tuh.. xdpt aku elak.. sedang aku masih tetap menjaga setiap kata dlm ucapan aku.. ko ttp yg terbaek.. sampai da mcm ni pun aku msh nak syg kau.. aku pun tatau.. pesal dgn aku….

Posted by: iqal | February 14, 2009

kamu..

larila jauh mana pun yang kau mahu..
tetap aku kejar dalam diam.. tanpa perlu kau kesan jejak aku dibelakang dan dihadapanmu..

jujurnya, kasih dan sayang tertumpah hanya untuk kamu..
tiada dua mahu tiga..

Older Posts »

Categories